Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wkrótce PLK ogłosi 16 przetargów na nową perspektywę UE

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
04-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wkrótce PLK ogłosi 16 przetargów na nową perspektywę UE
PKP PLK zapewnia, że przygotowania do nowej perspektywy finansowej UE wreszcie ruszają pełną parą. - Na przełomie roku PLK ogłosi przetargi na opracowanie studiów wykonalności dla 16 zadań inwestycyjnych, w przypadku których roboty budowlane wystartują pod koniec roku 2015 i w latach późniejszych - poinformował rzecznik Mirosław Siemieniec.

– PKP Polskie Linie Kolejowe opracowały listę kilkudziesięciu inwestycji, których realizacja przewidziana jest w przyszłej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej. Niektóre z nich są na dość zaawansowanym etapie przygotowania, dla innych w najbliższych tygodniach planujemy ogłosić pierwsze postępowania na studia wykonalności. Wszystko po to, aby ruszać z inwestycjami, gdy tylko będzie dostępne unijne finansowanie i zamkniemy realizację większości inwestycji obecnej perspektywy. Co ważne, jedną z naszych głównych inicjatyw jest podniesienie efektywności projektów inwestycyjnych w przyszłej perspektywie, tj. będziemy starać się jeszcze lepiej dopasować zakres inwestycji do rzeczywistych potrzeb sieci i otoczenia – mówi Marcin Mochocki, pełnomocnik zarządu ds. planowania i strategii PKP Polskich Linii Kolejowych.

Inwestycje w nowym okresie programowania UE mają być „skrojone na miarę”, dlatego zakres studiów wykonalności rozbudowany został o szereg dodatkowych analiz. Najważniejszą innowacją jest konieczność stosowania przez wykonawców zaawansowanego oprogramowania związanego z symulacjami ruchowymi. Jego wykorzystanie ma na celu optymalne określenie docelowego kształtu układów torowych stacji. Do tej pory decyzje w tym zakresie opierane były wyłącznie na doświadczeniu zewnętrznych projektantów oraz pracowników PLK. Teraz podczas realizacji nowych studiów wykonalności otrzymają oni silne wsparcie w postaci wyników analiz, przeprowadzonych przy użyciu nowoczesnych narzędzi.

Będą prognozy degradacji

Kolejna istotna zmiana polega na wprowadzeniu do studium wykonalności tzw. prognozy degradacji. Dotyczyć ona będzie odcinków i obiektów znajdujących się w stosunkowo dobrym stanie technicznym i ma odpowiedzieć na pytanie, kiedy będzie najlepszy moment na wymianę danego elementu. Ma to na celu uniknięcie wymiany takiej infrastruktury, która (np. po przeprowadzeniu pewnych prac utrzymaniowych) może jeszcze przez kilkanaście lat zagwarantować parametry eksploatacyjne, odpowiednie z punktu widzenia spełnianej funkcji.

Opisywane zmiany wynikają z doświadczeń PLK jako instytucji realizującej kilkudziesięciomiliardowy portfel inwestycji w perspektywie 2007-2013. Jak zapewnia spółka, modyfikacje te w istotny sposób wpłyną na pracę wykonawców dokumentacji, gdyż obok dotychczas posiadanych kompetencji, będą musieli silnie rozbudować umiejętności związane z rzetelną oceną i diagnostyką stanu infrastruktury, jak również z symulacjami ruchowymi.

16 nowych studiów wykonalności

Wśród wspomnianych 16 studiów wykonalności znalazły się odcinki Kutno – Toruń Główny, Ełk – Korsze (wraz z elektryfikacją), Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski, a także Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane (wraz z budową łącznicy w Suchej Beskidzkiej) czy Opole Groszowice – Jelcz – Wrocław Brochów.

Osobno - w ramach zadnia POIiŚ 7.1-87 - przygotowana zostanie dokumentacja przedprojektowa dla prac na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk. W przyszłej perspektywie kompleksowo zostanie również rozwiązany problem stanu technicznego infrastruktury kolejowego dostępu do portów morskich. Analizy niezbędne do wykonania tych prac obejmują linie do portów w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5